ورود دانشجویان

 

معرفی دوره :

دورهجنرال DBA ، با ساختاری کاربردی، تلاش کرده است تا موضوعات و مسائل واقعی دنیای کسب و کار را در 7 حوزه با دانش و مهارت روز مدیریتی ترکیب کند، به طوری که افراد قادر شوند در مدت زمانی کوتاه، برای خودشان و سازمانی که در آن مشغول به فعالیت هستند تاثیرات مثبتی به همراه بیاورند. 

تخصص ها، پیش زمینه های کاری و تجارب گوناگون شرکت کنندگان این دوره باعث بوجود آمدن تنوعی مفید در کلاس ها می شوند و دانش پژوهان همواره شبکه های ارتباطی و کاری را تشکیل می دهند که سالها پابرجا خواهد ماند.

یکی از تفاوت های اساسی که افراد پس از اتمام دوره DBAجنرال در خود مشاهده خواهند کرد، شکل گیری دیدگاه حل مسئله مبتنی بر تحقیق در آنهاست. به این معنا که افراد به محققانی تبدیل خواهند شد که می توانند بصورت موثرتری به بررسی مشکلات و ارائه راه حل بپردازند و یا با انجام تحقیق، موفق به کشف فرصت های جدید شوند.

 

 

دکتر مهدی الوانی ؛ پدر علم مدیریت ایران، مدیر گروه دوره  DBA جنرال هستند .

دوره  DBA  از نگاه دکتر الوانی :
در آغاز شکل گیری دوره های دانشگاهی مدیریت ، جنبه تئوریک و فلسفی مانند سایر رشته های دانشگاهی بر  موضوعات و مباحث مدیریت غلبه داشت و  دوره ها ی عالی این رشته به دوره ها ی فلسفی ( PhD ) نامیده شدند. اما  به تدریج با نیاز به کاربردی بودن مباحث مدیریت و انتظار متقاضیان از دوره ها که به آنان ابزار های عملی را ارائه دهد،  دوره هایی طراحی شدند که به آن ها  MBA و DBA نام نهادند. اولین دوره MBA سال 1908 میلادی در هاروارد  Harvard اجرا شد و سپس دانشگاه های دیگر به اجرای این دوره پرداختند. دوره های DBA نیز در ادامه دوره های MBA  و با هدف ارائه مطالب کاربردی تخصصی تر به صورت دوره های عالی حرفه ای مدیریت طراحی و  به اجرا در  آمدند. بنابراین DBA دوره ای است که می­کوشد تا با نگاهی عمیق تر به مبانی مباحث مدیریت،  مدیران را در عرصه های اجرا، تحقیق و مشاوره توانمند و کارآمد سازد.

 دوره  DBA جنرال شامل 7 حوزه می باشد که سرفصل هرکدام از حوزه ها به شرح ذیل است :

 

حوزه 1: روانشناسی کسب و کار

 

مدل های ذهنی مدیران موفق

مدیریت بر مبنای ارزش ها

اخلاق در مدیریت

مسئولیت اجتماعی

 

حوزه 2: استراتژی و آینده پژوهی

 

استراتژی پیشرفته
آینده پژوهی فردی و سازمانی
مدل های کسب و کار BM

 

حوزه 3: بازاریابی و برندینگ
 

مدیریت بازاریابی پیشرفته

برندینگ پیشرفته
Personal Branding 

 

حوزه 4: مالی و سرمایه گذاری

 

مدیریت سرمایه گذاری و بورس

 مدیریت ریسک
 تحلیل مدل های مالی

 

حوزه 5: رفتار و منابع انسانی پیشرفته

 

رفتار سازمانی پیشرفته

 منابع انسانی پیشرفته

دانش و مهارت های نوین رهبری

 

حوزه 6: نوآوری، کارآفرینی وتکنولوژی

 

 مدیریت نوآوری 

مدیریت کارآفرینی
مدیریت پروژه

 

  حوزه 7: تحقیق و پژوهش

 

تحقیق کمی

تحقیق کیفی
پروژه پایانی (پایان نامه)

 

ردیف
گروه
کد
موضوع

1

7

1

    

راه های ارتقاء سرمایه اجتماعی به منظور توسعه مدیریت دانش

2

12

1

اندازه گیری و سنجش بهره وری منابع انسانی و اولویت بندی عوامل موثر بر بهبود  بهره وری معاونت تولید خودروی سواری شرکت ایران خودرو

3

16

1

بررسی تطبیقی مدیریت منابع انسانی استراتژیک در شرکت نفت پتروناس و شرکت ملی نفت ایران

4

5

2

بررسی سطح انطباق قوانین و مقررات سازمان بنادر و دریانوردی  با مسئولیت های اجتماعی بمنظور ارتقاء اثربخشی فعالیتهای سازمان در چارچوب کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا (SOLAS)

5

8

2

بررسی ارتباط بین متغیرهای کلان اقتصادی (نرخ تورم، نرخ ارز، قیمت نفت و نرخ تسهیلات بانکی) با بازده سهام در گروه فلزات اساسی به منظور تدوین استراتژی سرمایه گذاری در این گروه

6

9

2

کارآمد سازی مدیریت استانی د راداره کشور ایران درسال  1392

7

17

3

آرکتایپهای برندینگ مبتنی بر مدلهای ذهنی (بررسی سبک های برندینگ تجلی یافته از انواع مدلهای ذهنی )آرکتایپهای برندینگ مبتنی بر مدلهای ذهنی (بررسی سبک های برندینگ تجلی یافته از انواع مدلهای ذهنی )

8

21

3

بررسی رابطه بین تیپ شخصیت افراد ( برون گرا و درون گرا ) با میزان فرسودگی شغلی

9

26

4

تبیین راهکارهایی برای کاهش ریسک پروژه ها (انجمن مدیریت پروژه ایران)

10

39

5

راهکارهای کاهش ریسک پیمانکاران و سازندگان در پروژه های پتروشیمی

11

42

6

آسیب شناسی تاخیر ها در پروژه های بالادستی  صنعت نفت در میادین مشترک و ارایه راه کارهای اثر بخش

12

48

6

بررسی تاثیر ارزشهای فرهنگی بر رفتار رهبری مدیران در نگهداشت و جذب کارکنان در سازمان های دولتی و غیر دولتی

13

50

4

طراحی الگوی ارزیابی استقرار مدیریت دانش  با رویکرد فناوری اطلاعات در مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران

14

43

7

بررسی دوره dba موسسه آموزش عالی بهار بر دانش آموختگان از دیدگاه مدیران یا ذینفعان که با آنان ارتباط کاری دارند

15

28

8

مدیریت ریسک در شرکت های سرمایه گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار در طی سالهای 1389 لغایت 1392

16

45

8

طراحی نقشه فرهنگی مصرف بهینه آب در شهر تهران و سبک آموزش نوآموزان برای اجرای پروژه ملی حامیان آب

17

57

9

مدیریت فرهنگ سازمانی از طریق کدهای رفتاری - کرداری

18 41 9

بررسی و تدوین و طراحی الگوی مدیریت جهادی در نظام مدیریت کشور

 

 

1- مصاحبه و بررسی سوابق کاری و تحصیلی
2- داشتن مدرک MBA یا کارشناسی ارشد مدیریت ورشته های مرتبط (اقتصاد, حسابداری, مديريت)
3- داشتن مدرک کارشناسی معتبر
4- پذیرش در آزمون ورودی

جهت تکمیل پیش ثبت نام مربوط به دوره DBA جنرال کلیک نموده و در تقویم آموزشی دوره های در حال برگزاری پیش ثبت نام مربوطه را تکمیل و ارسال نمائید  .