ورود دانشجویان

معرفی دوره :

با پیشرفت خدمات پزشکی و توزیع دارو نگاه به داروسازی در کشور بسیار تغییر یافته است و لزوم بهینه کردن مدیریت خدمات مربوط به دارو به شدت احساس می شود. مهمترین این تغییرات، مطرح شدن مفهوم مراقبت های دارویی است. با توجه به لزوم تاسیس بخش مراقبت های دارویی در بیمارستان و یا تبدیل داروخانه ها به بخش مراقبت های دارویی، نیاز به تربیت مدیرانی وجود دارد که علاوه بر دارا بودن دانش کافی در زمینه های مختلف خدمات دارویی و توزیع دارو ، دانش و مهارت کافی در زمینه علوم انسانی و به ویژه مدیریت نیز داشته باشند.همچنین با توجه به وجود شکل سنتی داروخانه ها و لزوم تبدیل ساختاری آنها به بخش مراقبت های دارویی نیاز به افرادی وجود دارد که توانایی مدیریت تحول و طراحی استراتژیک، برای ایجاد بخشی پویا و کارآمد را داشته باشند. 

دوره MBA دارویی با هدف یکپارچه‌سازی دانش و تجربه در صنعت داروسازی راه‌اندازی شده است. پس از گذراندن این دوره افراد می‌توانند مهارت‌های رهبری خود را توسعه داده و به‌طور موثر با تغییراتی که در صنعت دارویی به‌وجود آمده، آشنا شوند .همچنین با گذراندن این دوره‌ها مسئولیت‌پذیری اجتماعی در این افراد ارتقا یافته و یاد می‌گیرند که چگونه مدیریت عوامل و موانع انسانی موثر بر بهره‌وری سازمان مورد نظر را به‌طور اثربخش به عهده گیرند. دوره MBA دارویی فرصت مناسبی است که مهارت‌آموزان می‌توانند با مدیران دیگر مشاغل در صنعت دارویی ارتباط داشته و درک صحیحی از تفکر استراتژیک داشته باشند. این افراد می‌توانند از این مدیریت به‌عنوان ابزاری برای مدیریت اثر بخش در صنعت دارویی بهره‌مند شوند. یادگیری سبک‌های مختلف مذاکرات در مدیریت، برون‌سپاری و روابط تامین‌کننده‌ها، فروشنده‌ها و توزیع‌کننده‌ها باعث خواهد شد دانش‌آموختگان اثربخش عمل کرده و بر کیفیت کار خود بیفزایند.

هدف اجرای دوره : 

هدف از برگزاری این دوره ها افزایش توانمند سازی مدیران در تصمیم گیری و سیاستگذاری نظام مند و مقوله های مرتبط با مدیریت دارویی و نیز آشنایی دقیق با وظایف اساسی مدیران، افزایش مهارت و توانایی دانشپذیران در شناخت اصول و مبانی مدیریت دارویی و بازرگانی دارویی و جمع آوری و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازاریابی و فروش دارویی و ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد مسئله و تصمیم گیری و اجرایی تصمیمات حاصله در ارتباط با مسائل دارویی اعم از شناخت بازار، شناخت مشتری، شناخت رقبا و تحلیل صحیح موقعیت شرکت یا سازمان خود در بازار است می توان از اهداف دوره به موارد ذیل نیز اشاره داشت:

- یکپارچه سازی دانش و تجربه در صنعت دارو

- توانایی شناخت استراتژی رقابتی در بازار دارو

- توانایی شناخت بازار و مشکلات بازاریابی و فروش دارو و ارائه و پیاده سازی استراتژی های بازاریابی جهت فروش محصولات دارویی و آرایشی و بهداشتی

- مهارت ایجاد نوآوری و کارآفرینی در صنعت دارو و خلق راهکارهای تجاری سازی در صنعت دارو

- طراحی و انجام market plan در حوزه های خاص مرتبط

ریز سرفصل ها

دروس ذیل برای ترم اول و به صورت عمومی با کیس های مرتبط برگزار میگردد.

سر فصل درس

اسم استاد

تعداد جلسات و ساعت برگذاری

اقتصاد و حسابداری 

دکتر علی اسداللهی

24 ساعت

مدیریت منابع انسانی

دکتر شهبازمرادی

24 ساعت

ساختار سازمانی

دکتر فرضی پور

36 ساعت

مدیریت استراتژی

دکتر خطیبی

30 ساعت

دروس ذیل برای ترم دوم و به صورت تخصصی برگزار میگردد.

ردیف

سر فصل دروس

مدرس

ساعت برگزاری

1

بازاریابی و برندینگ دارویی

دکتر فرزندی و دکتر منتصری

24 ساعت

2

سیاست گزاری زنجیره تامین دارو

دکتر کبریایی زاذه

24 ساعت

3

حقوق در داروسازی و مالکت معنوی

دکتر کبریایی زاده، دکتر سلیمانی و دکتر درکوش

18 ساعت

4

مدیریت فروش در دارو

دکتر محلاتی

12 ساعت

5

اصول و فنون مذاکرات  در داروسازی

دکتر فرزندی

18 ساعت

6

مدیریت مالی و تحلیل مالی بازارهای دارویی دنیا

دکتر یکتادوست

24 ساعت

7

مبانی مدیریت در صنایع دارویی

دکتر کبریایی زاده

24 ساعت

8

تحقیقات بازار و نوآوری دارویی

دکتر یکتادوست

24 ساعت

9

نظام های بیمه ای و بازپرداخت دارویی

دکتر خدمتی و دکتر تاج بخش

24 ساعت

 

داشتن مدرک کارشناسی ( لیسانس مرتبط )

گذراندن واحدهای پیش نیاز برای رشته های غیر مرتبط

داشتن سابقه کار مرتبط با مدیریت یا صنعت دارویی

پذیرفته شدن در مصاحبه حضوری

ذی‌نفعان این دوره‌ها مدیران سطوح مختلف حوزه دارویی هستند که با شرکت در این دوره ها  اثربخشی را در اولویت خود قرار می‌دهند و  بر مهارت مدیریتی خود میافزایند. اگر شما نیز از این دسته هستید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی ثبت نام کلیک کرده و در تقویم آموزشی، پیش ثبت نام مربوط به دوره MBA Pharma  را تکمیل نمائید .