ورود دانشجویان

 

     موسسه بهار با سال ها تجربه در امر برگزاری دوره های مدیریتی خاص در سطوح مختلف و سابقه همکاری در فستیوال ها و کنفرانس های بین المللی، حامی علمی اولین دوره فستیوال جهانی جایزه بزرگ اختراعات ایران؛ در این رویداد بصورت کاملا متمایز اقدام به برگزاری کارگاه های تخصصی باعنوان های ذیل می نماید:

  1. آشنایی با فرآیند تجاری سازی پژوهش و فناوری - از ایده تا محصول
  2. طراحی مدل کسب و کار و محصول نهایی که برای اولین بار در ایران برگزار خواهد شد
  3. چگونگی جذب سرمایه گذاری و تسهیلات بانکی خارجی
  4. دیجیتال مارکتینگ
  5. آماده سازی طرح کسب و کار و ارائه استارتاپ ها جهت جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی
  6. اشنایی با ثبت اختراع و چگونگی ثبت پتنت در سازمان های داخلی و خارجی
  7. بررسی مدل های ذهنی کارآفرینان برتر دنیا
  8. چگونگی راه اندازی شرکتهای نوپا : مطالعه موردی شرکت های موفق

هدف از برگزاری کارگاه های آموزشی جانبی فستیوال بین المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران توسعه فرهنگ کارآفرینی فناورانه و توسعه تخصص سرمایه گذاران و صاحبان صنایع در زمینه  کارآفرینی و پیشرفت های تکنولوژی و بلاعکس آشنایی تخصصی نوآوران با سرمایه گذاری و کارآفرینی ، تمامی مباحث مطرح شده در کارگاه ها و سمینارها طبق آخرین متد روز جهانی طراحی و ارائه می گردد.

نام کارگاه

نام مدرس

سرفصل کارگاه ها

رزومه اساتید

 

 

 

آشنایی با فرآیند تجاری سازی پژوهش و فناوری - از ایده تا محصول                                           

 

دکتر امیر ناصراخوان

 

 چشم انداز پژوهش کشور و جايگاه تكنولوژي و تجاري سازي
- ضرورت تجاری سازی


- معني و مفهوم تجاری سازی
- اجزاي  اصلي  سيستم  تجاری سازی
- فرآيند(مراحل) تجاری سازی
- روشهاي تجاري‌سازي
- تجاري‌سازي: تجربه ديگر دانشگاه های جهان
- موانع تجاري‌سازي

دكتراي انتقال تكنولوژي از دانشگاه برادفورد انگلستان
• عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي اميركبير
• عضو گروه آینده پژوهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
• عضو انجمن مديريت تكنولوژي ايران
• دبير انجمن فناوري هاي بومي ايران
• عضو انجمن فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران
• عضو انجمن ايراني اخلاق در علوم و فناوري
• عضو جمعيت توسعه علمي ايران                                                                                               

 
 

 

 طراحی مدل کسب و کار و محصول نهایی (Launching Day)

 (برای اولین بار در ایران)

 

دکتر نگین سمایی مفرد



 تفاوت استارت آپ ها با شرکت بزرگ
 آشنایی با مدل کسب و کار کانواس (Canvas) و بخش های مختلف آن
طراحی محصول نهایی با محوریت مشتری


 

 دکترای رشته مدیریت تکنولوژی و نوآوری در دانشگاه لایدن هلند                 

  -  محقق در پروژه های اتحادیه اروپا                  

 - حوزه ی تحقیقاتی و اجرایی : بررسی چگونگی حمایت و

تقویت از کسب و کارهای نوپا و همچنین تجزیه و تحلیل

مدل های کسب و کار

 

 

چگونگی جذب سرمایه گذاری و تسهیلات بانکی خارجی

دکتر محمد خزایی

 

1.راهکارهای جذب سرمایه گذاری جهت خروج از رکود در ایران.              

2.موانع جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشور                        

3.ایجاد باور داخلی برای جذب سرمایه گذاری خارجی

4.پذیرش رویه های علمی تجربه شده در دنیا در خصوص سرمایه گذاری خارجی.                                                                                         5.پیوند سرمایه گذاری های خارجی با بخش خصوصی.

معاون وزیر                                

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران     

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد

 

 

دیجیتال مارکتینگ

آقای دکتر آرش بهجو

                                                           
                      فضای دیجیتال  آشنایی با                                                                                           بازاریابی محتوا  

                           طراحی و مدیریت کمپین های دیجیتال  

 

DBA با گرایش بازاریابی دانشگاه تهران 
MBA با گرایش بازاریابی دانشگاه تهران
مدیر بازاریابی تهران اینترنت
مدیر بازاریابی گلرنگ رسانه
رئیس بازاریابی گروه صنعتی گلرنگ
عضو هیئت علمی بازار سازان
مدرس دوره های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ
کارشناس صدا و سیما

 

 

آماده سازی طرح کسب و کار ( Business Plane ) و ارایه استارت آپ ها جهت جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی

 

 

دکترسحر غیاثی خو


 

 طرح کسب و کارBusiness Plane
۱-۱) ایده Idea
۱-۲) فرصت Opportunity
۱-۳) روابط بازار Market Relations
۱-۴) حفاظت قانونی از طرح Legal Protection
۱-۵) امور مالی Finance
۱-۶) سرمایه گذاری Funding
۱-۷) منابع resources
۱-۸) ارائه طرح کسب و کارPresentation

 پوستر poster
۲-۱) محتویات Contents
۲-۲) ظاهر Appearance

 

دکتری شیمی و علوم زیستی کاربردی دانشگاه ETH زوریخ سوییس
- فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مواد دانشگاه EPFL لوزان سوییس ۲۰۱۴
- فارغ التحصیل کارشناسی شیمی محض
دانشگاه صنعتی شریف تهران ایران ۲۰۱۲
- دارنده ی گواهینامه دوره اموزشی مفهوم کسب و کار Business Concept از کمسیون دولتی فناوری و نواوری سوییس و دانشگاه مدیریت و حقوق Zhaw وینترتور سوییس
- عضو بنیاد ملی نخبگان ایران از ۲۰۰۸ تا کنون
- مدال نقره المپیاد شیمی کشوری ( باشگاه دانش پژوهان جوان YSC ) ۲۰۰۶
- رتبه ی اول کشور در بخش ازمایشگاهی  المپیاد شیمی ( باشگاه دانش پژوهان جوان YSC ۲۰۰۶)
- رتبه ی اول و دوم و چهارم المپیاد شیمی کشور ( دانشگاه تهران)  ۲۰۰۴-۲۰۰۵-۲۰۰۶
- دانش اموز برتر کشور ( دانشگاه تهران) ۲۰۰۵

 
 

 

گریز از اشتباهات رایج در تجاری سازی اختراعات

دکتر سید کامران  باقری

 

 

مشاور و مدرس مدیریت نوآوری و مالکیت فکری در شرکت ها و سازمان های ایران عضو هیات مدیره انجمن مدیریت فناوری ایران . مدیر وبگاه تخصصی هم آفرینی در حوزه مدیریت نوآوری و مالکیت فکری . نویسنده و مترجم 9 کتاب منتشر شده در زمینه مدیریت نوآوری و تجاری سازی فناوری . نویسنده مقالات متعدد در باب تجربیات موفق شرکت های ایرانی در نوآوری در تجاری سازی فناوری در روزنامه های دنیای اقتصاد و شرق . نویسنده برتر مدیریت فناوری کشور در سال 1389 . داور ژورنال های معتبر بین المللی از جمله Californa Management Review  در زمینه مدیریت نوآوری و مالکیت فکری . انتشار و ارائه دهنده بیش از 70 مقاله در ژورنال ها و کنفرانس های داخلی و بین المللی.سخنرانی و تدریس در بیش از 300 سمینار و کنفرانس و کارگاههای آموزشی در حوزه مدیریت نوآوری ، مدیریت مالکیت فکری و تجاری سازی فناوری در داخل و خارج از کشور. دکترای مدیریت نوآوری از دانشگاه سانتانا ایتالیا                                                                                                        

 

 بررسی مدل های ذهنی کارآفرینان برتر دنیا (Mental Model)

دکتر رحیم فرضی پور

 مدل های ذهنی تعاریف و کارکردها                                                شیوه شناخت مدل های ذهنی انسان ها

بررسی نمونه ها و موردهای واقعی و استخراج مدل های ذهنی کارآفرینان

سوابق تحصیلی
دکتری و کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه تهران
 
سوابق آموزشی
مدیر عامل و عضو هیأت مدیره موسسه آموزش عالی آزاد بهار .
بنیان گذار دوره های حرفه ای  MBA و DBA  در ایران.
تدریس در دانشگاه نبی اکرم تبریز و سایر دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور / دانشکده نفت /
مراكز جهاد دانشگاهي / مراكز آموزش شهرداري هاي تهران و شهرستانها.
تدریس در دوره های Professional MBA مؤسسه آموزش عالی آزاد بهار.
 
سوابق اجرایی و حرفه ای
دبير علمي كارگروه مديريت مجمع عالي نخبگان ايران .
مدیر عامل و عضو هیأت مدیره شرکت آموزشی  (پیشروان مدیریت فردا)
عضو هیأت مدیره شرکت توسعه سرمایه گذاری میانه
مدیر عامل شرکت مشاوره و سرمایه گذاری اینسپشن
مدیر انتشارات توفیق دانش
رئیس هیأت مدیره شرکت مشاوره مدیریت حکیم
طراحی و مشاوره در زمینه ساختار و تحول سازمانی بیش از 200 شرکت وسازمان .
سخنران و عضو هیأت علمی در کنفرانس های بین المللی مدیریت : اولین کنفرانس مدیریت MBA

 

چگونگی راه اندازی شرکتهای نوپا : مطالعه موردی شرکت های موفق