• 577 بازدید

چگونه یک استارتاپ را آغاز کنیم؟

آیا قصد دارید یک استارتاپ جدید را آغاز کنید؟

از مکان آغاز استارتاپ و نحوه‌ی دستیابی به موفقیت آگاه باشید.

قطعاً می‌خواهید مطمئن شوید که قبل از شروع کار استارتاپ کاملاً آماده‌اید، اما در حین کار متوجه می‌شوید که اوضاع تقریباً خراب است. برای راه اندازی یک استارتاپ موفق، باید خود را با تغییر شرایط وفق دهید.

انجام تحقیقات عمیق در زمینه بازار هدف و مقدار مشتریان بالقوه شما، بخش مهمی از تهیه یک طرح کسب و کار هستند. این شامل اجرای نظرسنجی‌ها، ایجاد گروه‌های فکری و تحقیق درباره سئو و داده‌های عمومی است.

قبل از شروع فروش محصول یا خدمات خود، باید برند خود را بسازید و افرادی را دنبال کنید که با باز کردن درهای استارتاپ خود آماده‌ی پیشرفت هستند.

این مقاله برای کارآفرینانی است که می‌خواهند مراحل اولیه راه اندازی یک استارتاپ جدید را بیاموزند.

فعالیتی‌هایی مانند تعیین اسم یک استارتاپ و ایجاد یک لوگو بخشی از بدیهیات هستند، اما در مورد مراحل ناشناخته‌تر اما به همان اندازه مهم چطور؟ خواه این موارد تعیین کننده ساختار استارتاپ شما باشند و یا یک استراتژی دقیق بازاریابی را ارائه دهند، می‌توانند به سرعت باعث پیشرفت استارتاپ شما شوند. به جای فکر کردن زیاد و حدس زدن در مورد نحوه شروع، پیشنهاد می‌کنیم از این لیست 10 مرحله‌ای پیروی کنید تا استارتاپ خود را از ایده‌های ذهنی خود به یک کسب و کار واقعی تبدیل کنید.

1. ایده خود را اصلاح کنید.

اگر به فکر راه اندازی استارتاپ هستید، احتمالاً از قبل تصور کرده‌اید که می‌خواهید چه چیزهایی را به چه صورت آنلاین چه به صورت فیزیکی بفروشید یا حداقل بازاری که می‌خواهید وارد آن شوید را مشخص کرده‌اید. اقدام به جستجوی سریع در مورد شرکت‌های موجود در صنعت انتخابی خود کنید. سر دربیاورید که رهبران کنونی برندهای رقیب چه کاری انجام می‌دهند و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید این کارها را بهتر انجام دهید. اگر فکر می‌کنید استارتاپ شما به گونه‌ای است که خدماتی ورای خدمات دیگر شرکت‌ها ارائه می‌دهد (همان کار را سریعتر و ارزان‌تر انجام می‌دهند)، یا ایده خوبی دارید، آنگاه آماده ایجاد یک طرح کسب و کار هستید.

برای استارتاپ خود یک «چرا» تعریف کنید.

گلن گوتک، مدیرعامل، مشاور و مربیگری بیداری ایده‌ها، به بیزنس نیوز دیلی گفت: «به قول سیمون سینک، «همیشه با یک چرا شروع کنید». «خوب است بدانید که چرا استارتاپ خود را راه اندازی می‌کنید. در این فرآیند، عاقلانه است که چرایی کمک به یک شخص یا چرایی کمک به یک بازار را از یکدیگر متمایز سازید، زمانی که چرایی شما به برطرف کردن نیاز یک بازار خاص بپردازد، آنگاه دامنه استارتاپ شما همواره بزرگتر از مشاغلی است که برای تأمین نیازهای شخصی طراحی شده‌اند.»

حق امتیاز را در نظر بگیرید.

گزینه دیگر ایجاد حق امتیاز برای شرکت ایجاد شده است. مفهوم، برند و مدل تجاری در حال حاضر وجود دارد. تنها به مکان مناسب و وسیله‌ای برای تأمین هزینه‌های فعالیت خود نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: استارتاپ چیست؟ کسب و کار نوپا چیست؟

ایده پردازی برند

صرف نظر از اینکه کدام گزینه را انتخاب می‌کنید، درک استدلال ایده‌تان بسیار حیاتی است. استفنی دیسالنیر، صاحب شرکت Business by Dezign و مدیر سابق عملیاتی و برنامه‌های تجاری زنان در مرکز همایش، به کارآفرینان هشدار داده قبل از اینکه ارزش یک ایده را برآورد کنند، نسبت به نوشتن طرح کسب و کار یا ایده پردازی آن برند اقدام نمایند.

مشتریان هدف را مشخص کنید.

دیسالنیر گفت که اغلب اوقات افراد بدون فکر شروع به کار می‌کنند و به این فکر نمی‌کنند که مشتریان آنها چه کسانی هستند و چرا می‌خواهند از آنها خرید نمایند یا آنها را استخدام کنند.

دیسالنیر می‌گوید: «شما باید دلیل اینکه می‌خواهید با این مشتریان کار کنید را مشخص کنید - آیا علاقه دارید زندگی مردم را راحت کنید؟ یا از خلق هنر برای ایجاد رنگ در دنیای آنها لذت می‌برید؟ شناسایی این پاسخ‌ها به شما در روشن شدن مأموریتتان کمک می‌کند. سوم، شما باید تعریف کنید که چگونه این ارزش را به مشتریان خود ارائه می‌دهید و چگونه این ارزش را به گونه‌ای نمایان می‌سازید که آنها مایل به پرداخت برای کسب آن باشند.»

در مرحله ایده پردازی، باید جزئیات اصلی را تعیین کنید. اگر این ایده چیزی نیست که شما به آن علاقه داشته باشید یا اگر بازاری برای خلق کارتان وجود نداشته باشد، ممکن است زمان ایده پردازی برای سایر ایده‌ها فرا رسیده باشد.

نکته: برای اصلاح ایده تجاری، «چرایی» خودتان را تعیین کنید سپس مشتریان هدف و برند خود را مشخص نمایید.

2. یک طرح کسب و کار بنویسید.

هنگامی که ایده خود را عملی کردید، باید چند سؤال مهم از خود بپرسید: هدف از این کار چیست؟ خریدار کیست؟ اهداف نهایی چیست؟ هزینه‌های راه اندازی را چگونه تأمین می‌کنید؟ به این سؤالات می‌توان در یک برنامه تجاری خوب نوشته شده، پاسخ داد.

بسیاری از اشتباهات باعث شده است که مشاغل جدید بدون تفکر کافی در جنبه‌های تجاری به سرعت دچار مشکل شوند. باید پایگاه مشتری هدفتان را پیدا کنید. چه کسی قصد خرید محصول یا خدمات شما را دارد؟ اگر نمی‌توانید شواهدی را در مورد نیاز به ایده خود پیدا کنید، پس چه فایده‌ای خواهد داشت؟

در بازار تحقیق کنید.

انجام تحقیقات کامل بازار در زمینه کاری و مشخصات جمعیتی مشتریان بالقوه، بخش مهمی در تهیه یک طرح کسب و کار است. این شامل انجام نظرسنجی‌ها، برگزاری گروه‌های متمرکز و تحقیق درباره سئو و داده‌های عمومی است.

تحقیق در بازار به شما کمک می‌کند مشتری هدف خود - نیازها، ترجیحات و رفتار آنها - و همچنین صنعت و رقبا را بیشتر درک کنید. بسیاری از متخصصان مشاغل کوچک توصیه می‌کنند برای درک بهتر فرصت‌ها و محدودیت‌های موجود در بازار، اطلاعات دموگرافیک را جمع آوری کرده و تحلیل رقابتی انجام دهید.

بهترین مشاغل کوچک دارای محصولات یا خدماتی هستند که از رقبا متفاوت‌اند. این تأثیر چشمگیری در فضای رقابتی دارد و به شما امکان می‌دهد ارزش منحصر به فردی را به مشتریان بالقوه منتقل کنید.

استراتژی خروج در نظر بگیرید.

همچنین بهتر است هنگام تدوین برنامه تجاری خود، یک استراتژی خروج را در نظر بگیرید. ایجاد ایده درباره اینکه چگونه در نهایت از استارتاپ خارج می‌شوید، شما را مجبور می‌کند به آینده نگاه کنید.

جاش تولی، مدیرعامل شرکت‌های شیفت کپیتال و کاوانا می‌گوید: «غالباً، کارآفرینان جدید به قدری از استارتاپ خود هیجان زده هستند و مطمئن هستند که همه افراد در هر مکانی مشتری‌شان خواهند بود پس به این دلیل گمان می‌کنند وقت کمی برای بررسی راه‌های خروج از استارتاپ جدیدشان دارند.»

جاش تولی در ادامه می‌گوید: «وقتی سوار هواپیما می‌شوید، اولین چیزی که مهماندار به شما نشان می‌دهد چیست؟ اینکه چگونه از هواپیما در زمان اضطرار خلاص شویم. وقتی به سینما می‌روید، قبل از شروع فیلم به چه چیزی اشاره می‌کنند؟ محل خروج!!! هفته اول در مهد کودک، معلمین همه بچه‌ها را به صف می‌کنند و به آنها آموزش می‌دهند که چگونه از ساختمان خارج شوند. من بارها شاهد این بودم که رهبران تجاری بزرگ به دلیل نداشتن سه یا چهار مسیر خروجی از پیش تعیین شده با مشکلات بزرگی مواجه شدند که منجر به کاهش ارزش شرکت و حتی نابودی روابط خانواده شده است.»

طرح کسب و کار به شما کمک می‌کند بفهمید شرکت شما به کدام مسیر می‌رود، چگونه بر مشکلات احتمالی غلبه کنید و برای ادامه به چه چیزهایی نیاز دارید. هنگامی که آماده نوشتن طرح هستید، الگوهای رایگان موجود می‌توانند به شما کمک کنند.

3. دارایی خود را ارزیابی کنید.

شروع هر کاری هزینه دارد، بنابراین باید تعیین کنید که چگونه این هزینه‌ها را تأمین می‌کنید. آیا ابزار لازم برای تأمین اعتبار استارت کار را دارید یا اینکه باید وام بگیرید؟ اگر قصد دارید شغل فعلی‌تان را برای تمرکز بر کار جدید رها کنید، آیا پول لازم برای تأمین هزینه‌های خود را تا زمانی که سود کسب نکنید کنار گذاشته‌اید؟ بهتر است بدانید که هزینه راه اندازی کار جدید چقدر است.

بسیاری از استارت آپ ها شکست می‌خورند زیرا قبل از اینکه سود بدست آورند، بی پول می‌شوند. این هرگز فکر بدی نخواهد بود که مقدار سرمایه اولیه خود را بیش از حد لازم تخمین بزنید، زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا استارتاپ جدیدتان درآمد پایدار کسب کند.

بیشتر بخوانید: 14 روش راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه

آنالیز تساوی را انجام دهید.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید میزان پول را تعیین کنید این است که آنالیز تساوی را انجام دهید. این یک عنصر اساسی برنامه ریزی مالی است که به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا تعیین کنند که شرکت، محصول یا خدمات آنها چه زمانی سودآور خواهد بود.

فرمول آنالیز تساوی ساده است:

هزینه‌های ثابت ÷ (قیمت متوسط - هزینه‌های متغیر) = آنالیز تساوی

هر کارآفرین باید از این فرمول به عنوان ابزار اصلی کار خود استفاده کند زیرا این آنالیز به شما حداقل عملکردی که استارتاپ شما باید برای جلوگیری از از دست دادن پول داشته باشد را اطلاع می‌دهد. علاوه بر این، آنالیز تساوی به شما کمک می‌کند تا بفهمید دقیقاً از کجا سودتان بدست می‌آید، بنابراین می‌توانید اهداف تولید را بر این اساس تعیین کنید.

در اینجا سه ​​دلیل رایج برای انجام آنالیز تساوی وجود دارد:

سودآوری را تعیین کنید. این به طور کلی بالاترین علاقه هر صاحب کاری است.

از خود بپرسید: برای تأمین هزینه‌هایم لازم است چه مقدار درآمد ایجاد کنم؟ کدام محصولات یا خدمات سود ده هستند و کدام یک با ضرر فروخته می‌شوند؟

برای محصول یا خدمات خود قیمت تعیین کنید. وقتی بیشتر مردم به قیمت گذاری فکر می‌کنند، در نظر می‌گیرند که هزینه تولید محصولشان چقدر است و رقبا چگونه محصولاتشان را قیمت گذاری می‌کنند.

از خود بپرسید: نرخ‌های ثابت چقدر هستند، هزینه‌های متغیر و هزینه کل چقدر می‌باشد؟ قیمت هر کالا چقدر است؟ هزینه نیروی کار چقدر است؟

داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. چه حجم از کالاها یا خدماتی را باید بفروشید تا سودآور باشد؟

از خود بپرسید: چگونه می‌توانم هزینه‌های ثابت و کلی خود را کاهش دهم؟ چگونه می‌توانم هزینه‌های متغیر به ازای هر واحد را کاهش دهم؟ چگونه می‌توانم فروش را بهبود بخشم؟

مراقب هزینه‌های خود باشید.

هنگام شروع کار بیش از حد هزینه نکنید. خریدهایی را که برای استارتاپ شما منطقی هستند را بشناسید و از صرف بیش از حد تجهیزات جدید و فانتزی که به شما در رسیدن به اهداف تجاری کمک نمی‌کنند، اجتناب کنید. هزینه‌های شغلی خود را کنترل کنید تا اطمینان حاصل کنید که در مسیر درست قرار دارید.

ژان پالدان، بنیانگذار و مدیرعامل Rare Form New Media، می‌گوید: «بسیاری از استارت آپ ها تمایل دارند که پول خود را برای کارهای غیرضروری خرج کنند، ما با استارتاپی کار کردیم که دو کارمند داشت اما پول زیادی صرف فضای اداری مناسب برای 20 نفر کرد. آن‌ها همچنین یک چاپگر پیشرفته حرفه‌ای را که برای تیم 100 نفره مناسب است اجاره کردند؛ این چاپگر دارای کارت‌هایی برای ردیابی اینکه چه کسی و چه زمانی دستور چاپ داده است بود. در هنگام شروع کار کمترین هزینه را انجام دهید و فقط به مواردی بپردازید که برای رشد و موفقیت استارتاپتان ضروری هستند. زمانی که به حجم ثابتی از درآمد رسیدید خود به خود تجملات نیز به سمتتان می‌آیند.»

گزینه‌های بودجه خود را در نظر بگیرید.

سرمایه اولیه برای استارتاپ شما می‌تواند از طرق مختلف حاصل شود. بهترین راه برای به دست آوردن بودجه برای مشاغل خود به عوامل مختلفی از جمله اعتبار، مقدار پول مورد نیاز و گزینه‌های موجود بستگی دارد.

وام‌های تجاری

اگر به کمک مالی نیاز دارید، وام تجاری از طریق بانک گزینه خوبی برای شروع است، اگرچه کسب این وام‌ها اغلب دشوار است. اگر قادر به گرفتن وام بانکی نیستید، می‌توانید از طریق اداره استارتاپ‌های کوچک یا یک وام دهنده شخصی درخواست وام استارتاپ کوچک کنید.

کمک هزینه‌های مالی

کمک هزینه‌های مالی مانند وام هستند. با این تفاوت که نیازی به بازپرداخت آنها نیست. کمک هزینه‌های استارتاپ به طور معمول بسیار رقابتی می‌باشند و با شرایطی همراه است که باید توسط مشاغل برآورده شود تا این کمک‌ها به شما تعلق گیرد. هنگام تلاش برای تأمین کمک هزینه‌های مالی استارتاپهای کوچک، به دنبال مواردی بگردید که منحصراً مختص به شرایط شما باشند. این گزینه‌ها شامل کمک هزینه‌های تجاری متعلق به اقلیت‌ها، کمک‌های بلاعوض برای مشاغل تحت مالکیت زنان و کمک‌های مالی دولتی هستند.

سرمایه‌گذاران

استارتاپ‌هایی که از قبل به بودجه قابل توجهی نیاز دارند ممکن است بخواهند سرمایه گذار را جذب کنند. سرمایه گذاران می‌توانند چندین میلیون دلار یا بیشتر در اختیار یک شرکت نوپا قرار دهند، با این انتظار که حامیان اصلی در استارتاپ شما داشته باشند.

بیشتر بخوانید: مراحل سرمایه‌گذاری در استارتاپ

سرمایه‌گذاری گسترده

برخلاف حالت قبل می‌توانید یک کمپین سرمایه گذاری جمعی برای تأمین مبالغ کمتر اما از چند پشتیبان ایجاد کنید. سرمایه گذاری گسترده در سالهای اخیر به شرکت‌های زیادی کمک کرده است و ده‌ها پلت فرم سرمایه گذاری گسترده قابل اعتماد برای انواع مختلف مشاغل طراحی شده است.

بانک تجاری مناسب را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب یک بانک تجاری، اندازه بانک بسیار اهمیت دارد. مارکوس آنور، بنیانگذار OhMy کانادا، بانک‌های کوچک را توصیه می‌کند زیرا آنها با شرایط بازار محلی هماهنگ هستند و بر اساس مشخصات و شخصیت کلی استارتاپتان با شما کار می‌کنند.

آنور گفت: «آن‌ها برخلاف بانک‌های بزرگی هستند که به امتیازات اعتباری شما توجه می‌کنند و برای وام دادن پول به مشاغل کوچک بیشتر به صورت انتخابی عمل می‌کنند. علاوه بر این، بانک‌های کوچک می‌خواهند با شما رابطه شخصی برقرار کنند و در نهایت اگر به مشکلی برخورد کردید و مبلغی را از دست دادید به شما کمک می‌کنند. حسن دیگر در مورد بانک‌های کوچکتر این است که تصمیمات در سطح شعبه گرفته می‌شود، این تصمیمات بسیار سریعتر از بانک‌های بزرگ هستند، زیرا در بانک‌های بزرگ تصمیمات در سطح بالاتری اتخاذ می‌شوند».

آنور معتقد است که هنگام انتخاب بانک برای استارتاپتان باید این سؤالات را از خود بپرسید:

چه چیزی برای من مهم است؟

آیا می‌خواهم با بانکی ارتباط نزدیک برقرار کنم که مایل باشد از هر طریق ممکن به من کمک کند؟

آیا می‌خواهم فقط حساب بانکی دیگری باشم، مثل سایر حساب‌هایم در بانک‌های بزرگ؟

در نهایت، بانک مناسب برای استارتاپ شما به نیازهایتان بستگی دارد. نوشتن نیازهای بانکی‌تان می‌تواند تمرکز شما را بر روی هدفی که باید به دنبال آن باشید بیشتر کند. به منظور یافتن بهترین بانک برای مشاغل خود جلساتی را با بانک‌های مختلف برنامه ریزی کنید و در مورد نحوه کار آنها با مشاغل کوچک پرس و جو نمایید.

راهکار اصلی: از نظر مالی، شما ممکن است بخواهید آنالیز تساوی را انجام دهید، هزینه‌ها و گزینه‌های بودجه را در نظر بگیرید و بانک مناسب را برای استارتاپ خود انتخاب کنید.

4. ساختار قانونی خود را تعیین کنید.

قبل از اینکه بتوانید شرکت خود را ثبت کنید، باید تصمیم بگیرید که شرکتتان چه نوع نهادی چیست. ساختار مشاغل شما به طور قانونی بر همه چیز از نحوه ثبت مالیات تا مسئولیت شخصی در صورت بروز مشکل، تأثیر می‌گذارد.

مالکیت یک نفره

اگر کاملاً خودتان صاحب کار هستید و تصمیم دارید مسئولیت کلیه بدهی‌ها و تعهدات را به عهده داشته باشید، می‌توانید برای یک شرکت انحصاری ثبت نام کنید. با این حال توجه داشته باشید که این مسیر می‌تواند اعتبار شخصی شما را مستقیماً تحت تأثیر قرار دهد.

مالکیت شراکتی

متناوباً، مشارکت تجاری، همانطور که از نام آن پیداست، به این معنی است که دو یا چند نفر شخصاً به عنوان صاحبان کار مسئولیت دارند. اگر بتوانید یک شریک تجاری با مهارت‌های مکمل مهارت خود پیدا کنید، مجبور نیستید آن را به تنهایی انجام دهید. معمولاً بهتر است شخصی را در این ترکیب قرار دهید تا به شکوفایی تجارت شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: 20 دلیل شکست استارتاپ‌ها

شرکت

اگر می‌خواهید مسئولیت شخصی خود را از مسئولیت شرکت خود جدا کنید، ممکن است بخواهید یکی از چندین نوع شرکت (به عنوان مثال، شرکت S، شرکت C یا شرکت B) را تشکیل دهید. اگرچه هر نوع شرکت مشمول دستورالعمل‌های مختلف است، اما این ساختار قانونی به طور کلی از یک تجارت به عنوان موجودی جدا از صاحبان آن استفاده می‌کند و بنابراین، شرکت‌ها می‌توانند مانند سایر دارایی‌ها مالکیت، مسئولیت پذیری، پرداخت مالیات، عقد قرارداد، شکایت و دعاوی داشته باشند. دریک جردن، وکیل مدافع در شرکت جوردن مشاور، گفت: «شرکت‌ها، به ویژه شرکت‌های C، برای مشاغل جدیدی که قصد دارند عمومی شوند یا به دنبال سرمایه گذاری در آینده نزدیک هستند، مناسب هستند.»

شرکت با مسئولیت محدود

یکی از رایج‌ترین ساختارها برای مشاغل کوچک، شرکت با مسئولیت محدود (LLC) است. این ساختار ترکیبی از حمایت قانونی یک شرکت برخوردار است در حالی که مزایای مالیاتی مشارکت را امکان پذیر می‌کند.

در نهایت، این شما هستید که می‌توانید تعیین کنید کدام نوع نهاد برای نیازهای فعلی و اهداف تجاری آینده شما مناسب است. مهم است که در مورد ساختارهای مختلف قانونی حقوقی موجود کسب اطلاعات کنید. اگر در حال تصمیم گیری هستید، فکر بدی نیست که در این باره با یک مشاور حقوقی یا تجاری صحبت کنید.

آیا می دانید: شما باید یک ساختار قانونی مانند استارتاپ شخصی، مشارکت، شرکت سهامی یا LLC را برای تجارت خود انتخاب کنید.

5. در دولت و سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنید.

قبل از اینکه بتوانید به طور قانونی کار خود را انجام دهید، باید مجوزهای مختلف تجاری را کسب کنید. به عنوان مثال، شما باید تجارت خود را در دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی ثبت کنید. چندین سند وجود دارد که باید قبل از ثبت نام آنها را آماده کنید.

اساسنامه و توافقنامه‌های عملیاتی

برای تبدیل شدن به یک نهاد تجاری رسماً شناخته شده، باید در دولت ثبت نام کنید. شرکت‌ها به یک «اساسنامه» احتیاج دارند که شامل برند، هدف تجاری، ساختار شرکت، جزئیات سهام و سایر اطلاعات مربوط به شرکت شما باشد. به همین ترتیب، برخی از LLC ها باید یک توافق نامه عملیاتی نیز ایجاد کنند.

به عنوان (DBA) تجارت کنید.

اگر اساسنامه یا قرارداد عملیاتی ندارید، باید برند خود را که می‌تواند نام حقوقی شما باشد، یک اسم ساختگی DBA (اگر مالک انفرادی هستید) یا اسمی که آورده‌اید، ثبت کنید. همچنین ممکن است بخواهید قدم‌هایی برای کسب علامت تجاری بردارید تا حقوقی اضافی برای شرکت خود کسب کنید.

بیشتر ایالت‌ها نیاز به دریافت DBA دارند. اگر در یک مشارکت عمومی یا یک مالکیت تجاری هستید که با یک اسم ساختگی فعالیت می‌کنید، ممکن است لازم باشد برای دریافت گواهینامه DBA اقدام کنید. بهتر است با دفتر کارگزار محلی خود تماس گرفته و یا از آنها در مورد شرایط و هزینه‌های خاص سؤال کنید. به طور کلی، هزینه ثبت نام را باید پرداخت کنید.

شماره شناسایی کارفرما (EIN)

پس از ثبت مشاغل خود، ممکن است لازم باشد شماره شناسایی کارفرمای خود را از سازمان امور مالیاتی دریافت کنید. اگرچه این کار برای مشاغل انفرادی و بدون کارمند مورد نیاز نیست، اما ممکن است بخواهید به هر حال برای مجزا نگه داشتن مالیات شخصی و شغلی خود و یا بعداً اگر تصمیم به استخدام فردی دیگر گرفتید، خود را از این دردسر نجات دهید. سازمان امور مالیاتی لیستی برای تعیین اینکه آیا شما برای اداره کار خود به EIN نیاز دارید یا خیر، ارائه کرده است. اگر به EIN نیاز دارید، می‌توانید به صورت رایگان ثبت نام کنید.

فرم‌های مالیات بر درآمد

همچنین برای انجام تعهدات مالیات بر درآمد فدرال و ایالت خود باید فرم‌های خاصی را آماده کنید. فرم‌های مورد نیاز شما توسط ساختار استارتاپتان تعیین می‌شوند. برای کسب اطلاعات در مورد تعهدات مالیاتی مربوط به ایالت خاص و محلی باید وب سایت ایالتی خود را بررسی کنید.

«ناتالی پیر لوئیس»، وکیل مجاز و صاحب مرکز مشاوره NPL گفت: مجوزها و پروانه‌های فدرال، ایالتی و محلی برخی از مشاغل ممکن است برای فعالیت به مجوزهای فدرال، ایالتی یا محلی نیز احتیاج داشته باشند. بهترین مکان برای دریافت پروانه کسب، شهرداری محل زندگی شما است. می‌توانید از پایگاه داده SBA برای جستجوی الزامات صدور مجوز بر اساس نوع ایالت و نوع تجارت استفاده کنید.

مشاغل و پیمانکاران مستقل در معاملات خاص ملزم به حمل مجوزهای حرفه‌ای هستند. یک نمونه از پروانه کسب حرفه‌ای، مجوز رانندگی تجاری (CDL) است. افراد دارای CDL مجاز به استفاده از انواع خاصی از وسایل نقلیه مانند اتوبوس، تانکر و تراکتور-تریلر هستند. CDL به سه کلاس تقسیم می‌شود: کلاس A، کلاس B و کلاس C.

همچنین باید با شهر و ایالت خود مشورت کنید تا بفهمید آیا به مجوز فروشنده‌ای که به تجارت شما اجازه می‌دهد مالیات فروش را از مشتریان خود بگیرید، نیاز دارید یا خیر. مجوز فروشنده با نام‌های مختلفی از جمله اجازه حراج مجدد، اجازه فروش مجدد، مجوز اجازه، مجوز فروشنده، شناسه حراج مجدد، شماره شناسه مالیاتی ایالت، شماره فروشنده، مجوز فروش مجدد یا گواهینامه مرجع انجام می‌شود.

توجه به این نکته مهم است که چنین الزامات و نام‌هایی در ایالت‌های دیگر متفاوت از یکدیگرند. می‌توانید از طریق وب سایت دولت ایالتی که در آن تجارت می‌کنید برای اجازه فروشنده ثبت نام کنید.

جردن می‌گوید که همه فعالیت‌ها نیاز به گرفتن مالیات فروش (گرفتن مجوز فروشنده) ندارند. او در ادامه می‌گوید: «به عنوان مثال، مالیات فروش نیویورک به طور کلی برای فروش اکثر خدمات (مانند خدمات حرفه‌ای، آموزش و بهبود سرمایه در املاک و مستغلات)، دارو یا مواد غذایی برای مصارف خانگی نیازی به گرفتن مجوز فروشنده نیست؛ بنابراین، به عنوان مثال، اگر تجارت شما فقط در زمینه دارو باشد، شما به مجوز فروشنده در نیویورک نیاز ندارید؛ اما مالیات فروش نیویورک باید همراه با فروش کالاهای شخصی جدید، آب و برق، خدمات تلفنی، اقامت در هتل و غذا و نوشیدنی (در رستوران‌ها) دریافت شود.»

اقدام اصلی: اسناد اصلی مانند اساسنامه یا قرارداد عملیاتی، DBA، EIN، فرم‌های مالیات بر درآمد و سایر مجوزها را ثبت کنید.

6. خرید بیمه نامه

این ممکن است ذهن شما را با این سمت ببرد که در نهایت به هدفتان نزدیک شده‌اید، اما خرید بیمه مناسب برای استارتاپ شما گام مهمی است که باید قبل از شروع رسمی بردارید. رسیدگی به حوادثی مانند خسارت اموال، سرقت یا حتی دادخواست مشتری می‌تواند هزینه بر باشد و شما باید مطمئن باشید که به درستی در برابر این موارد محافظت می‌شوید.

اگرچه شما باید چندین نوع بیمه استارتاپ را در نظر بگیرید، اما چند طرح بیمه اساسی وجود دارد که اکثر مشاغل کوچک می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. به عنوان مثال، اگر کب و کار شما کارمند داشته باشد، حداقل لازم است خسارت کارگران و بیمه بیکاری را خریداری کنید.

بسته به موقعیت و صنعت خود ممکن است به انواع دیگری از پوشش‌ها نیز احتیاج داشته باشید، اما به بیشتر مشاغل کوچک توصیه می‌شود بیمه مسئولیت عمومی (GL) یا بیمه نامه صاحب مشاغل را خریداری کنند. GL خسارت اموال، صدمات جسمی و صدمات شخصی به خود یا شخص ثالث را پوشش می‌دهد.

اگر تجارت شما خدماتی ارائه می‌دهد، ممکن است بخواهید بیمه مسئولیت حرفه‌ای را نیز در نظر بگیرید. اگر کار اشتباهی انجام دهید یا از انجام کاری که باید در حین فعالیت شغلی خود انجام می‌دادید غافل شوید، شما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

7. تیم خود را بسازید.

تا زمانی که قصد دارید به تنهایی کار کنید، لازم است یک تیم عالی را استخدام کنید تا شرکت را از زمین خارج کنید. جو زاوادزکی، مدیرعامل و بنیانگذار MediaMath، گفت که کارآفرینان باید همان اهمیتی که برای مشتریان خود قائل هستند را برای محصولاتشان نیز قائل باشند.

زاوادزکی گفت: «محصول شما توسط مردم ساخته شده است. شناسایی تیم موسسان خود، درک اینکه چه شکافهایی وجود دارد و [تعیین] نحوه و زمان حل آنها باید مهمترین اولویت باشد. فهمیدن نحوه کار تیم با هم به همان اندازه مهم است. همچنین نحوه بازخورد، یا چگونگی کار با هم وقتی همه در یک اتاق نیستند باعث کاهش سردردهای زیادی می‌شود.»

8. فروشندگان خود را انتخاب کنید.

اداره یک تجارت ممکن است طاقت فرسا باشد و شما و تیمتان احتمالاً قادر به انجام همه کارها به تنهایی نخواهید بود. این همان جایی است که فروشندگان شخص ثالث وارد آن می‌شوند. شرکت‌هایی در هر صنعت از منابع انسانی گرفته تا سیستم‌های تلفنی استارتاپ برای مشارکت با شما و کمک به شما در اداره بهتر تجارت وجود دارند.

در جستجوی شرکای B2B باید با دقت عمل کنید. این شرکت‌ها به داده‌های حیاتی و بالقوه حساس استارتاپ دسترسی خواهند داشت، بنابراین یافتن شخصی که بتوانید به او اعتماد کنید بسیار حیاتی است. در راهنمای ما برای انتخاب شرکای تجاری، منابع متخصص ما توصیه می‌کنند که از فروشندگان بالقوه و با تجربه در صنعت هدفتان استفاده کنید همچنین از آنها بخواهید به شما بگویند تا کنون به چه شرکت‌هایی کمک کرده‌اند؟

بیشتر بخوانید: 18 تکنیک افزایش فروش برای فروشندگان

9. خودتان را به عنوان یک برند معرفی کرده و تبلیغ کنید.

قبل از شروع فروش محصول یا خدمات خود، باید برند خود را بسازید و افرادی که آماده پرواز هستند را گردهم آورده و به کمک آنها شرکت خود را ارتقا دهید.

وبسایت شرکت

شهرت خود را آنلاین کرده و یک وب سایت برای شرکت بسازید. بسیاری از مشتریان برای کسب اطلاعات در مورد یک تجارت به اینترنت متوسل می‌شوند و وب سایت اثبات دیجیتالی وجود استارتاپ شماست. این همچنین روشی عالی برای تعامل با مشتریان فعلی و بالقوه است.

شبکه‌های اجتماعی

از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار خبر در مورد تجارت جدید خود استفاده کنید، می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری تبلیغاتی به منظور ارائه کوپن و تخفیف به دنبال کنندگانتان استفاده کنید. بهترین پلت فرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای استفاده آنهایی هستند که به مخاطبان هدف شما نزدیک باشند.

CRM

بهترین راه حل‌های نرم افزاری CRM به شما اجازه می‌دهد داده‌های مشتری را ذخیره کنید تا نحوه بازاریابی برای آنها را بهبود بخشید. یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل کاملاً فکر شده می‌تواند برای رسیدن به مشتری و برقراری ارتباط با مخاطبان شما معجزه کند. برای موفقیت، شما می‌خواهید از طریق لیست استراتژیک مخاطبین ایمیل مارکتینگ خود را ایجاد کنید.

لوگو

یک لوگو ایجاد کنید که به افراد کمک کند برند شما را به راحتی شناسایی کنند و در استفاده از آن در همه پلت فرم‌ها ثابت قدم باشید.

همچنین، این دارایی‌های دیجیتال را با محتوای جالب و مرتبط در مورد تجارت و صنعت خود به روز نگه دارید. به گفته روتان بوون، مدیر ارشد بازاریابی EastCamp Creative، تعداد زیادی از استارت آپ ها در مورد وب سایت‌های خود طرز فکر غلطی دارند.

بوون گفت: «مسئله این است که آنها وب سایت خود را به عنوان یک هزینه و نه یک سرمایه‌گذاری می‌نگرند. در عصر دیجیتال امروز، این یک اشتباه بزرگ است. صاحبان مشاغل کوچک که می‌فهمند حضور آنلاین عالی چقدر حیاتی است، با قدرت فعالیت خود را آغاز می‌کنند.»

ایجاد برنامه بازاریابی فراتر از استارت شما، برای کسب مشتری با تبلیغ مداوم اخبار مربوط به تجارتتان ضروری است. این فرایند، به ویژه در آغاز کار، به همان اندازه ارائه محصول یا خدمات با کیفیت مهم است.

از مشتریان بخواهید که ارتباطات بازاریابی شما را انتخاب کنند.

هنگام ساختن برند خود، از مشتریان بالقوه خود اجازه ارتباط با آنها را بخواهید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار استفاده از فرم‌های انتخاب می‌باشد. به گفته دن ادمونسون، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Dronegenuity، این‌ها «فرم‌های رضایت» است که به کاربران وب داده می‌شود و به شما اجازه می‌دهد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت خود با آنها تماس بگیرید.

ادمونسون گفت: «این نوع فرم‌ها معمولاً مربوط به ارتباطات از طریق ایمیل است و اغلب در تجارت الکترونیکی برای درخواست مجوز برای ارسال خبرنامه، مواد بازاریابی، فروش محصولات و غیره به مشتریان استفاده می‌شود». مردم این روزها، نامه‌ها و پیام‌های زیادی دریافت می‌کنند که شما با جلب نظر آن‌ها می‌توانید در خدماتتان را ارائه داده و برای شرکت مشتری بدست آورید.

فرم‌های انتخاب یک نقطه شروع عالی برای ایجاد اعتماد و احترام به مشتریان بالقوه است. از همه مهمتر، این فرم‌ها توسط قانون الزامی هستند. قانون CAN-SPAM سال 2003 الزاماتی را برای ایمیل تجاری توسط کمیسیون تجارت فدرال تعیین کرد. این قانون فقط به ایمیل‌های انبوه اعمال نمی‌شود. این قانون کلیه پیام‌های تجاری را به این صورت تعریف می‌کند «هر پیام الکترونیکی که هدف اصلی آن تبلیغات تجاری یا تبلیغات کالا یا خدمات تجاری است». هر نامه الکترونیکی مغایر با این قانون شامل جریمه‌هایی بیش از 40000 دلار است.

نکته: یک کمپین بازاریابی استراتژیک ایجاد کنید که کانال‌های مختلف بازاریابی را ترکیب کند، مانند وب سایت شرکت، رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌های ایمیل و فرم‌های انتخاب.

10. تجارت خود را رشد دهید.

راه اندازی و اولین فروش شما تنها آغاز کارتان به عنوان یک کارآفرین است. برای سودآوری و سرپا ماندن، همیشه باید در حال پیشرفت کار خود باشید. نیل این هدف زمان و تلاش خواهد برد، اما به این توجه کنید که هرچه تلاش نمایید به همان اندازه پیشرفت می‌کنید.

همکاری با برندهای معتبرتر در صنعت خود راهی عالی برای دستیابی به رشد است. با شرکت‌های دیگر تماس بگیرید و در ازای ارسال نمونه محصول یا خدمات رایگان، از آنها بخواهید برایتان تبلیغ کنند. با یک موسسه خیریه شریک شوید و مقداری از وقت یا محصولات خود را داوطلبانه ارسال کنید تا نام خود تبلیغ نمایید. برای رشد سریع تجارت خود، نکات مربوط به رشد استارتاپ ما را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: 10 اصل برای رشد فروش در سازمان‌ها

اگرچه این نکات به شما کمک می‌کند تجارت خود را راه اندازی کنید و شما را برای رشد ترغیب می‌کند، اما هرگز یک برنامه کامل وجود ندارد. شما می‌خواهید مطمئن شوید که برای شروع کار کاملاً آماده هستید، اما مطمئناً همه چیز خراب خواهد شد. برای راه اندازی یک تجارت موفق، باید خود را با تغییر شرایط وفق دهید.

استفانی موری، بنیانگذار Fiddlestix Party + Supply، گفت: «برای تنظیم آماده باشید. یک جمله در ارتش وجود دارد که می‌گوید هیچ طرحی از تماس اول زنده نمی‌ماند، این بدان معناست که شما می‌توانید بهترین برنامه را در جهان داشته باشید، اما به محض عملی شدن، اوضاع تغییر می‌کند و شما باید آماده و مایل به سازگاری باشید و به سرعت مسئله را حل کنید. به عنوان یک کارآفرین، ارزش شما در حل مشکلات نهفته است، خواه محصولات یا خدمات شما برای مشکلات دیگر حل شود یا مشکلات سازمان خود را حل کنید.»

سؤالات متداول درباره راه اندازی استارتاپ

چگونه می‌توانم بدون پول تجارت شخصی خود را شروع کنم؟

شما می‌توانید یک تجارت موفق را بدون هیچ گونه سرمایه اولیه راه اندازی کنید. بر روی یک ایده تجاری کار کنید که بر اساس مجموعه مهارت‌های شما برای ارائه چیز جدید و ابتکاری به بازار باشد. در حین ایجاد مشاغل جدید، به کار در موقعیت فعلی («کار روزانه») خود ادامه دهید تا ریسک مالی را کاهش دهید.

هنگامی که ایده استارتاپ خود را توسعه دادید و آماده شروع یک طرح کسب و کار بودید، باید خلاقانه از بودجه استفاده کنید. می‌توانید با جلب نظر سرمایه گذران پول کسب کنید. شما همچنین می‌توانید از طریق پلت فرم‌های جمع آوری سرمایه مانند Kickstarter بودجه جمع آوری کنید یا مبلغ مشخصی از درآمد هفتگی خود را برای ایجاد یک تجارت جدید اختصاص دهید. سرانجام، می‌توانید گزینه‌های وام را از طریق بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی به عنوان راهی برای راه اندازی شرکت مد نظر قرار دهید.

برای آشنایی با دوره MBA استارتاپ موسسه بهار، اینجا را کلیک کنید.

آسان‌ترین استارتاپ برای شروع چیست؟

آسان‌ترین کار برای شروع شرکتی است که نیاز به سرمایه گذاری مالی مقدماتی نداشته باشد و همچنین برای یادگیری این تجارت نیازی به آموزش گسترده نباشد. یكی از آسان‌ترین انواع مشاغل جدید شرکت دراپ شیپینگ است. دراپ شیپینگ نیازی به مدیریت موجودی، در خرید، ذخیره و ردیابی سهام ندارد. در عوض، یک شرکت دیگر از طرف شما سفارش مشتری را انجام می‌دهد. این شرکت موجودی کالا، بسته بندی کالاها و ارسال سفارشات تجاری شما را مدیریت خواهد کرد. برای شروع، می‌توانید با انتخاب محصولات سرپرستی شده از کاتالوگ موجود از طریق شرکا، یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر تبلیغات بر عملکرد شرکت

بهترین زمان برای شروع کار چه زمانی است؟

جدول زمانی ایده آل هر فرد برای شروع یک کار جدید متفاوت خواهد بود. اول و مهمترین از همه چیز، شما باید زمانی کار خود را شروع کنید که وقت کافی برای اختصاص دادن تمام توجه خود به شروع داشته باشید. اگر محصول یا خدمات فصلی دارید، باید حداقل یک چهارم مدتی که شروع زمان پر کاری خواهد بود فعالیت خود را آغاز کنید. برای شرکت‌های غیر فصلی، بهار و پاییز محبوب‌ترین زمان‌های سال به منظور راه اندازی هستند. زمستان زمان مناسبی برای راه اندازی نیست، زیرا بسیاری از صاحب کاران جدید ترجیح می‌دهند LLC یا شرکت خود را برای سال مالی جدید تأیید کنند.

 

هم‌رسانی
  • اشتراک گذاری در Facebbok
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Telegram
دیدگاه ها