معرفی دوره

در یک نگاه ساده مدیریت به معنای دستیابی به اهداف از طریق استفاده بهینه از تمام منابع است.

تا زمانی که در یک سازمان همه چیز بر اساس شرایط از قبل تعیین شده پیش می رود، می توان گفت که یک شخص برای مدیریت بر همه فرایندها کافیست و دیگران هر یک باید وظایف خود را انجام دهند. با این حال، در کسب و کارهای امروزی پیش بینی اتفاقات آینده بسیار مشکل است و وجود تخصص های متعدد و نفوذ فناوری اطلاعات حتی در زندگی روزمره افراد این واقعیت را پر رنگ تر می کند. بنابراین، قرار گرفتن تمام قدرت، کنترل و نظارت در دستان یک فرد کاری عملی و منطقی به نظر نمی آید، و پخش شدن مسئولیت ها و وظایف کلیدی در میان افراد باعث شده که تغییراتی در تعریف سنتی از مدیریت بوجود آید. در شرایط امروزی، مدیریت تنها به معنی مدیریت بر زیردستان نیست، بلکه هر کس می تواند در سمت خود کاری مدیریتی انجام دهد، بدون اینکه زیردستی داشته باشد. بر این اساس علاوه بر مدیریت بر دیگران، مدیریت جدید شامل خود-مدیریتی هم می شود.

از سوی دیگر، یکی از اهداف اصلی در هر شغلی، مدیریت کردن روابط استراتژیک با شرکا، رقبا و مشتریان است، که نشان می دهد مدیریت یک رابطه یک طرفه و تنها بر اساس قدرت مشروعی که به فرد داده می شود بنا نشده است، بلکه می توان گفت هر فردی در هر سمتی می تواند صاحب یک نقش مدیریتی باشد. این همان دلیل اصلی است که باعث شده تا در فضاهای کسب و کار امروز، همه به دانش مدیریتی نیاز داشته باشند، دانشی که بتواند آن را بلافاصله و در هر موقعیت سازمانی که در آن قرار دارد به کار ببرد. بنابراین، هر شخصی باید اهداف خود را بشناسد و بهترین روش رسیدن به آن را تشخیص دهد.

موسسه آموزش عالی آزاد بهار، به عنوان بنیانگذار دوره های حرفه ای مدیریت در ایران، این افتخار را دارد که با در نظر گرفتن شرایط جامعه، نیاز به چنین آموزش هایی را بیش از یک دهه قبل احساس کرده است و در طی این مدت تمام تلاش خود را به ارتقاء سطح دانش و توانایی افراد و آگاهی آنها نسبت به توانایی های خود و پرورش این توانایی ها به گونه ای که به بهترین وجه بتوانند آنها را بکار گیرند، تخصیص داده است. صرفنظر از اینکه افراد با چه تخصصی وارد بهار می شوند، در MBA جنرال تفکر مدیریتی و قدرت تصمیم گیری و دید خلاقانه نسبت به کسب و کار را خواهند آموخت و در هر سمتی که هستند می توانند خود و ارتباطاتشان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

سرفصل دوره

در ابتدای ورود به دوره MBA، دانش پژوهانی که هر یک دارای تخصص ها و پیشینه های کاری متفاوتی هستند، با اصول پایه و بنیادین مدیریت آشنا خواهند شد. انجام کارهای تیمی متعدد در پروژه های عملی سازمان های خود دانش پژوهان، ارتقای قدرت تصمیم گیری افراد و ارائه ی تحلیل در عارضه یابی سازمان ها، همگی از مهارت های اصلی هستند که دانش پژوهان در دوره MBA جنرال کسب میکنند. هدف از این دوره پایه، آشناسازی شرکت کنندگان با مفاهیم و مهارت های اصلی کسب و کار و ایجاد سطح مدیریتی یکپارچه در میان دانش پژوهان است تا زمینه برای تعیین فیلد مناسب به عنوان گرایش بر حسب علاقه مندی و یا چالش فردی ایشان در سازمانشان فراهم شود.  سرفصل دروس دوره ی MBA جنرال، ستون هایی هستند که قلعه ی مدیریت یک سازمان را پایه گذاری خواهند کرد .

 

  • مفاهيم و مكاتب مديريت
  • مهارت هاي كاربردي مديريت
  • مديريت برنامه ريزي و استراتژي
  • اصول و فنون مذاكره
  • اصول بازاريابي
  • اقتصاد و حسابداري
  • بودجه و مديريت مالي
  • مدیریت رفتار سازمانی
  • مدیریت منابع انسانی

شرایط ورود به دوره

1. دارا بودن مدرک کارشناسی

2. دارا بودن سابقه کار مفيد

3. تكميل فرم هاي مربوط به رزومه كاري و تحصيلي

4. شركت در جلسه مشاوره و مصاحبه حضوري يا آنلاين

تقويم آموزشي دوره

کد دوره عنوان دوره طول دوره هزینه دوره زمان برگزاری زمان شروع وضعیت ثبت نام ظرفیت دوره
228 MBA جنرال ايام هفته ۸ ماه سه روز در هفته روزهای زوج
ساعت 17:30 الي 20:30
1399/05/06 در حال ثبت نام 30 نفر {rsfiles path="coursefiles/228.pdf"} پیش ثبت نام
231-235 MBA جنرال پایان هفته ۸ ماه پنجشنبه ها ساعت 14 الی 20
جمعه ها ساعت 9 الی 13
1399/05/10 در حال ثبت نام 30 نفر {rsfiles path="coursefiles/231-235.pdf"} پیش ثبت نام

نظرات دانش آموختگان

test
test
test
test
test
test
test
پیش ثبت نام
نام خود را وارد کنید.
Please enter a valid email,
Invalid Input
فیلد ضروری
Enter your message.
خطای کد امنیتی

ارسال اطلاعات به معنی ثبت نام قطعی نیست، کارشناسان آموزش برای تایید با شما تماس خواهند گرفت

به اطلاعات بیشتر در خصوص این دوره نیاز دارید؟کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند

سایر دوره ها

 MBA بازاریابی

MBA بازاریابی

هدف این دوره ، آموزش کاربردی ، تخصصی استفاده از بازاریابی و مهندسی ایستگاه بنیاد بر روی پرونده ها و

MBA برند و برندسازی

MBA برند و برندسازی

موفقیت کسب و کار در هزاره سوم جز با برندآفرینی (یعنی تسخیر ذهن و قلب مخاطبان و مشتریان)

  MBA استراتژیک

MBA استراتژیک

اهداف دوره مدیریت استراتژیک

1- تمایز رقابتی ایجاد میکند

2- اهداف سازمان و راه رسیدن به آنها را تعیین میکند